Wekerletelepen IS sorra bírságolják a parkoló autókat az önkormányzat rendészei. Igen, könnyű mondani, ne álljanak tiltott helyre, igaz is! De a probléma nem ilyen egyszerű.
Évek óta tudjuk, nemcsak Wekerlén, hanem Kispest egészén nincs rendezve a parkolás. Az önkormányzat 2019 áprilisában készíttetett egy tanulmányt a parkolási rend felülvizsgálatáról. Ebben mint parkolási konfliktusforrás olyanok vannak meghatározva, amelyeket mind az életből is tudunk:
- A kertvárosban nem minden ingatlanra lehet behajtani autóval, így azok tárolását telek előtt, közterületen kell megoldani, gyakran akadályozva ezzel az útszakasz forgalmát, vagy parkolásra használva a rendelkezésre álló zöldsávot vagy járdát. (pl. Hunyadi utca ugye…)
- Mindez igaz Wekerletelepre is. Azt írja a tanulmány, a lakóházak körüli parkolófelületek túltelítettek, de a felszíni parkolók száma csak a zöldfelület rovására növelhető.
- Azt is írják, a parkolás sok helyen nagymértékben veszi igénybe az útpályát. A Kós Károly tér és környéke kapcsán azt írják, olyan parkolási igény van, amit a meglévő parkolóhelyszám már nem tud kielégíteni. A Határ úti metró vonzáskörzetében pedig a P+R jellegű parkolás a zavaró.
Tehát az önkormányzat tudja a problémát, amelyet egy parkolási felmérésben öt évvel ezelőtt pénzért le is írtak.
De a kemény munkával járó megoldás nincs mellé téve, csak jön a bírságolás.
Gyors megoldás pedig nincs. Hiszen ha nincs kertjük, és nem állhatnak a járdán, akkor az út szélén parkolva elveszik a forgalomtól a helyet, vagy ott is kapják a bírságot.
A helyes sorrend egy normálisan működő kerületben:
1 tanulmány elkészítése
2 problémák meghatározása
3 megoldási javaslatok kidolgozása
4 lakókkal való egyeztetés
5 fenntartható megoldások megvalósítása
6 a szabályokat be nem tartók bírságolása
Kispesten a lényeg, a 3, 4, 5 pont kimaradt...