Bemutatták a budai Galvani utcát és a pesti Illatos utat összekötő új Duna-híd nyertes pályázatát. A nemzetközi tervpályázatra 17 pályamű érkezett, amelyből a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium terve lett a befutó. A szakmai zsűri szerint ez a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, elegáns, harmonikus, és városképileg is a legkedvezőbb.
Fürjes Balázs, egyes kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos elmondta, hogy az igazi munka most kezdődik. A terv részletes kidolgozása után következnek az engedélyeztetések, majd kezdődhet az építkezés. A hídon várhatóan 2028-nál előbb nem haladhatunk át.
Az új Duna-híd tervezését hosszú folyamat előzte meg. Az első elképzelések szerint a hídra a pesti oldalon becsatlakozó úthálózat kialakítása miatt jelentős mértékben csökkenteni kellett volna a zöldterületet a Határ út mellett, ez pedig nem aratott osztatlan sikert, ezért Kocsis Máté polgármester kezdeményezésére ezt a tervet már korábban elvetették. Itt egyébként a területet kezelő Pilisi Parkerdő Zrt. meg is kezdte az erdő fiatalítását, a több mint 60 éves fák helyére fiatalokat telepítenek.
Az viszont az előzetes felmérésekből már jól látszik, hogy jelentős terhet vesz majd le a jelenlegi úthálózatról a híd megépítése, a szakemberek szerint a Határ úton is 10 ezer, az Üllői úton pedig 8 ezer autóval lesz kevesebb naponta.
forrás: kispest.info