– Ugyan a Határ úti végállomás közigazgatásilag valóban „nem Kispest”, ahogy azt polgármester úr hangoztatja úton-útfélen, de szinte nincs is olyan kispesti lakos, aki ne utazna át naponta a csomóponton. Éppen ezért az elmúlt hónapokban többször fordultam mind a Fővárosi Önkormányzathoz, mind a FÖRI-hez (volt Közterület-felügyelet), hogy szüntessék meg az áldatlan állapotokat, és mielőbb kezdődjön el a felújítás - mondta lapunknak Dódity Gabriella fejlesztéspolitikai tanácsnok, aki a megújítást még a Fővárosi Önkormányzat főtanácsadójaként dr. György István főpolgármester-helyettessel közösen kezdeményezte; részt vettek az első skiccek megrajzolásától kezdődően a projektben. Mint mondta, a még működő pavilonosok okozzák a fennakadást, akik a visszavont működési engedélyüket peresítették.
– A Határ úti beruházás a Fővárosi Önkormányzat projektje, én magam sajnos nem vagyok döntési helyzetben, de továbbra is igyekszem motorja lenni a felújításnak, ahogy eddig is tettem – mondta Dódity Gabriella. Hozzátette: azt ő maga sem érti, miért nem lehet erélyesebben fellépni, hiszen működési engedélyük van ugyan, de közterület-használati engedélyük már régóta nincs; így ahhoz nincs jogosultságuk, hogy tevékenységüket ezen a területen folytassák.
Információink szerint a felújítás várhatóan április 7. és 30. között indul, és a tervek szerint fél évig tart majd. Ebben az időszakban az autóbuszoknak ideiglenes végállomást alakítanak ki a Határ út környezetében, a metrókijáratoktól gyalogosan elérhető helyeken. A 42-es, az 50-es és az 52-es villamos forgalmában a peronépítések idején lesznek majd rövidebb ideig tartó korlátozások.