A lakók elpanaszolták, hogy évtizedek óta kénytelenek tűrni a mérhetetlen nagy forgalmat, különösen az utóbbi időben ismét megnövekedett teherautóforgalmat, és nagyon várják, hogy a főváros végre valamiféle megoldást találjon a problémájukra. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a megbeszélésen elmondta: a valódi megoldás a hosszú évek óta tervezett elkerülő út megépítése volna, ám ennek több tízmilliárdos költségére a Fővárosi Önkormányzatnak jelenleg nincs forrása, uniós támogatást pedig városon belüli útépítésre még környezetvédelmi vagy egészségügyi okokra való hivatkozással sem lehet szerezni.
Enyhítő megoldásra példaként említette a vezérigazgató, hogy a Határ úton közlekedő agglomerációs járatok nagy többségben már környezetbarát buszokkal közlekednek, és emellett meg fogják vizsgálni a teherautók hétvégi korlátozásának lehetőségét is. Dódity Gabriella azt kérte a BKK vezetésétől, hogy tartsák folyamatosan napirenden a Határ út forgalomterhelésének megoldását, illetve a nemrég forgalomba helyezett – az engedély nélkül közlekedő teherautók kiszűrésére alkalmas – BKK-kontrollautókkal kiemelten ellenőrizzék a Határ utat.